Valahol a papírokat is tárolni kell, ha hiszed, ha nem!

Irodavezető vagyok egy virtuális tárhelyeket cégeknek bérbeadó vállalatnál. A pozíciót csak nem olyan régen kaptam meg, amikor is az előzőt irodavezető elérte a nyugdíjas kort és nem is akart tovább maradni. Elég régóta működtem viszont már a jobb kezeként ezért nem is volt kérdés, hogy ki fogja megkapni a munkáját.

Eleinte nagyon örültem az új beosztásomnak, hiszen nem nehéz kitalálni, hogy ez nem kevés fizetésemeléssel is járt. Azonban hatalmasra nőtt a felelősségem is. Amíg csak segítettem a kollégám munkáját, nem volt teljes rálátásom arra, hogy mennyi mindent oldott meg nekünk, úgy, hogy nem is tudtuk, ki volt, aki elintézte ezeket a dolgokat.

Az első pár hónap után, miután már azt mondhatjuk, hogy beleszoktam az új munkakörömbe, és teljes magabiztossággal bírtam minden tudást, ami a napi feladataim elvégzéséhez szükséges volt, lemerészkedtem az alsó irattárba. Ezen a közel száz négyzetméternyi területen helyezték el az összes papírformában is szükséges iratot. A helyzet, ami odalent fogadott, katasztrofális volt. Amellett, hogy az elmúlt 15 év minden szükséges és szükségtelen papírja egymás hegyén hátán feküdt kartondobozokban, sehol semmilyen tartó, vagy rendszerező eszköztárat nem találtam. Én úgy képzeltem, hogy szép dexion polcokon sorakoznak a mappákba zárt információ halmazok, katonás sorrendben, pontosan vezetett iktatókönyvvel.

Na már most, azt tudni kell a munkaadóimról és a vállalatunk főbb dolgozóiról, hogy mindegyik a virtuális térben él. Ez a kézzel megfogható világ számukra kicsit idegen. Így, amikor jeleztem nekik, hogy papírügyeink katasztrofálisak, nem értették, hogy tulajdonképpen mi is a problémám. Hiszen van egész szép nagy termem, hát rendezzem be. Hiába a tárhely elképzeléseik a valóságban nem állják meg a helyüket.

Végül aztán sikerült megegyezésre jutnunk és kaptam egy kis tőkét, hogy rendezzem a hosszú évek alatt kialakult kaotikus helyzetet, ami odalent kialakult. Ennek az eseménynek köszönhetően, én, aki még alig fél éve működött irodavezetőként, rögtön a közel legnagyobb kivitelezést tudhatta a magáévá.

Szerveztem egy meetinget az irodai kollégáimmal és az egyik frissen beszerzett munkaerőnk elő is állt egy névkártyával, amit még az előző munkahelyéről mentett ki. És milyen jól tette! Saját maga már részt vett egy hasonló akcióban még az előző munkájában és személyes benyomásai alapján, úgy vélte, ez a névjegykártya még hasznos lehet. És most nálunk hamar be is vágódott ezzel a húzásával. A kártyán egy fém polcokat árusító cég elérhetősége volt, a honlapjuk címével.

Ahogy nézegettük a kínálatukat, számos pakolási rendszer beszerelése szerepelt a portfóliójukban. A különböző fém polcok között szerepelt a dexion polc is. Ez a polc rendszer volt az, amire én előzőleg számítottam és amit már el is képzeltem, hogy ilyeneken tároljuk majd a mappáinkat, esetleg a dobozainkat és ha már annyira belelendültünk, úgy találtam, hogy az irodában fent is van egy csomó felesleges limlom, amiknek kéne keríteni egy helyet, addig amíg, végleg kidobásra nem kerül a sor.

A dexion polcot azért választottuk, mert ezek kifejezetten arra lettek kitalálva, hogy különböző igényeket kielégítsenek. Változtatható a kialakításuk, amit én kifejezetten szupernek tartok, hiszen mi nem csak egyen méretű kartondobozok garmadájával szeretnénk feltölteni a polcokat. Bár kétség kívül erre is lesz példa az új irodai raktárunkban. Ami viszont különösen fontos volt a számomra, hogy maga a cég a számomra elvárt minőségen teljesítsen. És az nem kicsi. Akik már régóta együtt dolgoznak velem, azok tudják, hogy minőségben nem ismerek tréfát. Hozzám csakis a többször átnézett és hibátlan munkák futhatnak be, különben mindent visszaküldök, úgymond a feladóhoz.

Ezért kikérdeztem hát az új kollégát, hogy komolyan gondolja-e, hogy a nevét adja az ajánlásához. A többi kolléga előzőleg figyelmeztette, hogy ezzel a húzásával, vagy nagyon jól pozicionálja magát az ifjú irodavezetőnél, vagy végképp elvágja magát. Mivel tisztában volt a körülményekkel és ezzel együtt, vagy ennek ellenére is végtelenül magabiztosan ajánlotta a céget, amelyikkel már volt szerencséje együtt dolgozni, így én is magabiztosan vágtam bele az új projekt további lépéseinek megszervezésébe a RackingLog nevű céggel.

A kolléga ugyanis beavatott az előző munkahelyén történt munkálatok részleteibe és a minden kétséget kizáróan tökéletes eredményekbe. Állítása szerint a polcok kiváló minőségű alapanyagokból készültek és az összeszerelésük körül sem volt semmi probléma. A cég munkatársai ugyanis a leszállítás után beiktatták az összeszerelést is. Fotókat is mutatott az elkészült irodákról, amiken jól látszott, hogy ott sem szerették volna egyen polcokkal untatni a kollégákat. Lenyűgözött a polcok összeállíthatóságának végtelen sokszínűsége.

Külön meggyőző volt számomra a több éves garancia, ami kifejezetten biztosított arról, hogy a termék biztosan ki fog tartani hosszú-hosszú évekig a mi szolgálatunkban.

Ezek után én is megtapasztalhattam mindazt, amiről a kollégám már mesélt nekem. Valóban nagyon profin és precízen működött az egész. Minden a mi igényeink és elvárásaink szerint zajlott. Miután megrendeltük a polcokat, előzetes egyeztetést követően elhozták azokat. Bár mi odafönn dolgoztunk, ők teljesen háborítatlanul hagytak minket. A lent halmozódó dobozok sem zavarták őket, az elkészül polcokra hipp-hopp feldobálták azokat. Igyekeztek valamilyen rendszert kitalálni a földi kupacokban, de mivel azt én sem találtam bennük, megbeszéltük, hogy elég, ha csak helyileg azokra a polcokra rakják őket, amik arra a talajterületre kerültek, ahol előtte a dobozok voltak. Ezeknek a kibogozásával sajnos már nekünk kell majd megküzdenünk. De ezzel a szolgáltatással hatalmas szerencsénk volt, mert egy héten belül lehetővé tették számunkra, hogy nekiláthassunk a rendrakási munkálatoknak. Nincs is jobb szó a munkájukra, mint az, hogy: hála.